Yükleniyor Etkinlikler

Diyarbekiri Hokin eşliğinde İkinci Baskı

Şubat 21 @ 11:00 - Mart 29 @ 19:00
  • Bu etkinlik geçti.

Çapa Duyem Li Gel Diyarbekirî Hokîn

Türkçe aşağıda

21’ê Sibatê – 29’ê Adara 2020’an

Hunermendên Beşdarvan: Bahar Tokur, Ceylan Çiftçi, Evindar Tokur, Lütfü İrdem, Nadan Özcan, Rıdvan Kuday û Zelal Özkan

Hevkurator: Dicle Beştaş û Misal Adnan Yıldız

Bernameya Vekirinê / 21’ê Sıbata 2020’an

17:30 Danîşana Fîlm: Çîroka Garodî | Onnik Dinkjian, Derhêner: Onur Günay û Burcu Yıldız, 2009

Bernameya Nîqaşê / 22’yê Sıbata 2020’an

16:00 Pêşkêşî: Ping-Ponga Para-kuratoryelî: lîbîdo, parazît û şîfa, Dicle Beştaş û Misal Adnan Yıldız

17:30 Nîqaş: “Destûr bide min ku ez deriye giyanê (hokin) te vekim”. Di moderatoriya Fulya Erdemci û Mehtap Bayduyê de, tevî beşdarvanan axaftina bi hunermendan re

A4 Açık Sanat Alanı (A4 Qada Hunerê Ya Vekirî) ku însiyatîfeke hunermendanî ji Amedê ye, hilberîn û pêşkêşiyên xwe yên ku bi şirîkatiyên cur bi cur re ceribandine, bi pêşengeheke nû re bar dikin Stenbolê. Pirsên ku di xebata atolyeya bi navê Pêşrewa Amedê, ku havîna par bi tevkariya ji bo Çandê Qadê re pêk hatibû, derketibûn holê, naveroka nivîsa bi sernavê Bi hev re û Soloyê ku bi tevkariya Rojnameya Tigrîsê weke hevmareke taybet hatibû weşandin diyar kiribûn. Heman pirsan çerçoweya pêşkêşiyên di mehên Mijdar û Kanûnê de pêk hatibûn jî diyar kiribûn. Weke pêşengeh, li gel Pêşrewa Amedê Bi hev re û Solo; Amedê, weke atolyeyeke vekirî, stüdyoya hunermendan, hilberîn û mekanekî bi hev re fikirînê pêşniyar dikir.

Ji bo pêşengeha ku wê li Stenbolê pêk were, hilberînên ku bi awayeke kollektîf li bajarê wê pêk hatine, li cihê xwe hatine peşkêşkirin û li bajêr belav bûne, A4 bi vê pirse derdikeve rê:

Ji Amedê heta Stenbolê (ku 1.448.5 km ji hev dûr in), ji însiyatîfa hunermendan ber bi saziyeke hunerî ku derdekî wê yî qezencê nîn e, ji avahiyeke ku bi cîranan re dihat parvekirin ber bi cihekî ku ji depoyekê perisiye; bi temaşevan re ji atolyeyekê sêwirandin û avakirina pêşengeheke weke guhareke spî, bi peywend û naverokeke ku kare bê xurtkirin, dikare qadeke axaftinê/bingeheke sohbetê yî çawa temîn bike?

Berevajiya biryarên edîtoryalî ku bi piranî çapên duduyan ji yên pêşîn stûrtir, girstir û berfirehtir çê dikirin, hevkuratorên me ji bo tevna Stenbolê, rêbaza “ziravkirinê” hildibijêrin û sêwirîneke li gorî mekan pêşniyar dikin. Projeyên hunermendan, li gorî lêkolîn û berfireh kirinên xwe; li gorî şertên nû û mîmariyê, bi peywendê re têkildar dikin û dinirxînin. Weke ku di pêşkêşiya A4’ê de jî bû, vê carê jî sernav referansa xwe ji muzîkjenê duayen Onnik Dinkjiyanî digire; dîsa ji albuma Stranên Diyarbekirê yên Ermenkî, strana dawîn Diyarbekirî Hokîn… Pêvajoya pêşengehê çîrokeke rê ye ku hem bextewariyê û hem jî xemgîniyê di xwe de dihebîne; pireke demê ye ku gohdarî kirina wê seatek e lê afirandina wê temenek e, sêwirîna senaryoyeke bêdawî ye.

A4 Qada Hunerî ya Vekirî însiyatîfeke hunerî ye ku derdekî wê yê qezencê tune ye, ji hêla Rıdvan Kuday û Azîz Tilki ve tê birêvebirin.

Wêne: Ceylan Çiftçi, “Dicle koruğu”, 2019

——————————————————————————————————

Diyarbekiri Hokin eşliğinde İkinci Baskı

21 Şubat – 29 Mart 2020

Katılımcı Sanatçılar: Bahar Tokur, Ceylan Çiftçi, Evindar Tokur, Lütfü İrdem, Nadan Özcan, Rıdvan Kuday ve Zelal Özkan

Eş küratörler: Dicle Beştaş ve Misal Adnan Yıldız

Açılış Programı / 21 Şubat 2020

17:30 Film Gösterimi: Garod (Hasret) | Onnik Dinkjian, Yönetmen: Onur Günay ve Burcu Yıldız, 2009

Tartışma Programı / 22 Şubat 2020

16:00 Sunum: Para-küratöryel Ping-Pong: libido, parazit ve şifa, Dicle Beştaş ve Misal Adnan Yıldız

17:30 Tartışma: “Ruhunun (hokin) kapısını açmama izin ver”. Fulya Erdemci ve Mehtap Baydu moderatörlüğünde, katılımcılarla birlikte sanatçı konuşmaları

Diyarbakır’dan sanatçı inisiyatifi A4 Açık Sanat Alanı, farklı ortaklıklarla sürdürdüğü üretim ve sunum deneyimini yeni bir sergiyle İstanbul’a taşıyor. Kültür için Alan desteğiyle geçen yaz başlayan Diyarbakır Peşrevi isimli atölye çalışmasıyla ortaya çıkan sorular; şehrin yerel gazetesi Tigris ile işbirliği içinde üretilen Beraber ve Solo başlıklı özel sayının içeriğini ve Kasım-Aralık aylarında gerçekleşen sunumların çerçevesini belirlemişti. Bir sergi olarak, Diyarbakır Peşrevi eşliğinde Beraber ve Solo, Diyarbakır’ı açık bir atölye, sanatçı stüdyosu, üretim ve birlikte düşünme mekânı olarak öneriyordu.

A4, kendi şehrinde üretilen, kendi mekânında sunulan ve ortaklaşarak şehre yayılan bu kolektif üretimi İstanbul’da gerçekleşecek sergi etrafında yeniden değerlendirirken şu soruyla yola çıkıyor: Diyarbakır’dan İstanbul’a (1,448.5 km uzaklıkta), sanatçı insiyatifinden kâr amacı gütmeyen sanat kurumuna; komşularla paylaşılan bir apartmandan depodan evrilmiş bir mekâna; atölyeden beyaz küpe bir sergiyi yeniden hayal etmek ve kurmak izleyiciyle, bağlamla ve geliştirilecek içerikle ilgili olarak, nasıl bir konuşma alanı/sohbet zemini sağlar?

İkinci baskıların genellikle ilk edisyonlardan daha kalın, hacimli ve genişletilmiş olduğu editöryel kararların tersine, eş-küratörler İstanbul kurgusu için, “inceltme” yolunu seçiyorlar ve mekâna özgü bir sergi tasarımı öneriyorlar. Sanatçı projelerini kendi araştırma ve geliştirme süreçlerinde; yeni şartlarla, mimariyle ve bağlamla ilişkilendirerek ele alıyorlar. A4’teki sunumunda olduğu gibi, başlık bu sefer de müzik duayeni Onnik Dinkjian’e referans veriyor; yine Ermenice Diyarbakır Şarkıları albümünden, bu kez son şarkı Diyarbekiri Hokin… Sergi süreci aynı anda hem neşeli hem hüzünlü olabilen bir yol hikâyesi; dinlemesi bir saat süren ama üretimi bir ömür alan zaman köprüsü; ucu açık bir senaryo olarak düşleniyor.

A4 Açık Sanat Alanı Rıdvan Kuday ve Aziz Tilki tarafından yürütülen ve kâr amacı gütmeyen bir sanat inisiyatifi.

Görsel: Ceylan Çiftçi, “Dicle koruğu”, 2019

icon-camera  Serra Akcan

Details

Start: Şubat 21 @ 11:00
End: Mart 29 @ 19:00
Etkinlik CategorySergi